søndag den 20. september 2015

Jeg kan godt lide Island

Det er godt nok mere end en uge siden, at jeg skrev dette indlæg. Men jeg have altid tænkt mig at gøre det færdigt på computeren. Men fordi jeg ingen computer har, så gik der lige rimelig lang tid.

Jeg kan godt lide Island. Og jeg kan rigtig godt lide, at jeg kan lide Island. Jeg kan også godt lide det islandske sprog. Og jeg håber, at jeg bliver bedre til det. Jeg kan sagtens snakke det flydende, men der er stadig mange ord jeg ikke kender.

Jeg kan godt lide naturen. For det meste kan jeg også godt lide vejret. Heldigvis kan jeg godt lide blæst. Solen måtte dog gerne skinne lidt mere. Men når så den endelig gør, nyder jeg det bare endnu mere.

Lige nu er jeg ved at blive syg. Det er træls. Jeg har nemlig fri i fem dage og jeg vil rigtig gerne bruge mine dage på andet end at ligge herhjemme. Det er overraskende hyggeligt at bo hos min mor. Og det går rigtig godt, hvilket er super skønt.

Jeg kan stadig godt lide mit arbejde. Det er simpelthen så hyggeligt et sted. Elsker atmosfæren og stemningen der. 

I går var der en døv og stum fyr der spurgte ind til Grímsey. Eftersom jeg ikke ved super meget om øen og aldrig har været der, var det lidt svært at give korte og gode svar. Han skrev sine spørgsmål på sin telefon  og jeg var nødt til at svare på samme måde. Senere på aftenen gik jeg og ryddede af bordene og han vinkede mig hen til sig og skrev nogle flere spørgsmål. Det er lidt intenst at hjælpe en gæst på den måde, især når de er tre der stirrer på mig for at se, om jeg siger noget. Jeg skrev siden og spurgte om de ville have telefonnummeret til færgen, hvortil han skrev; how are we supposed to use a phone number, lol! Haha ups - jeg havde så ikke lige været opmærksom på at ingen af dem kunne snakke eller høre :) 

Sommeren er ovre, og det ved jeg ikke helt, hvordan jeg har det med. Sommeren var skøn og der var altid travlt på arbejdet. Jeg kan rigtig godt lide turister og syntes, at det var hyggeligt, at byen altid var fuld af dem. Det bliver interessant at se hvordan efteråret og vinteren bliver.

Jeg er lidt nervøs for vinteren. Sidst jeg boede her, havde jeg det med at blive vinterdeprimeret. Men nu er jeg jo en helt anden, og jeg tror faktisk at vinteren bliver helt okay! Det håber jeg.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar