mandag den 13. oktober 2014

Recorder

I dag var jeg igen, igen lige et smut forbi den lokale genbrug, og der faldt jeg over en plastikblokfløjte til 10 kroner. Den er noget bras, men kan spille de fleste toner helt ok, selvom den er noget hæs. Jeg var nødt til at købe den, for jeg har spillet blokfløjte i syv år tror jeg. Jeg er dog ikke helt sikker. Jeg tror jeg stoppede da jeg var 14 eller 15. Jeg nåede i hvert fald at gå i musikskole (hvor nodeteori var et krav) i Island et stykke tid, og jeg flyttede jo dertil som 13 årig. Måske mine forældre har bedre styr på det?

Jeg har to rigtig fine blokfløjter - en sopran og en alt. Og jeg spiller aaaldrig på dem. Men nu! Fordi jeg købte plastikfløjten i dag, tænkte jeg, at jeg hellere måtte puste støvet af de gamle. Og hvor er det dog godt at jeg er alene hjemme, for nujh, det larmer. Eller, det larmer ikke. Men det er ikke muligt at spille lavt. Ifølge fælleskalenderen i køkkenet går der i hvert fald en time endnu, inden der kommer nogen hjem. 

Jeg ved ikke hvor mine noder er, men fandt en hjemmeside der selv scroller ned mens man spiller. Smart! Er ved at spille denne her nu - og jeg elsker virkelig den sang! Jeg har vidst spillet den før...


Hvis der er nogen der kender nogle gode nodesider på nettet, så sig endelig til! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar