onsdag den 8. april 2015

Italien

Det må være på tide at vågne fra min vinterdvale og vække MinGladeVerden til livs igen.

Det går ganske udmærket og solen skinner! Der kommer snart til at ske en del forandringer i mit liv, men nu vil jeg fokusere på min tur til Italien for to uger siden.

Min islandske fætter skulle giftes med hans italienske forlovede, og de havde begge inviteret hele deres familie tror jeg - altså virkelig mange mennesker. Jeg har ikke mødt min fætter særlig ofte, men da min moster skrev til mig, at jeg kunne overnatte samme sted som hende, tog jeg mig sammen og bestilte flybilletter. Og jeg fortryder det absolut ikke. Brylluppet var som et eventyr og det var skønt, at opleve Italien med min islandske familie, som jeg ikke ser så meget til. Jeg var afsted i en uge, så der også var tid til at opleve andet end bryllup. Brylluppet fandt sted i nærheden af Napoli og vi befandt os i det område hele ugen - uden dog at besøge Napoli for andet end at lande og lette.


Til trods for at vi fik besked på at pakke håndbagagen grundigt pga. et næsten fyldt fly, skulle jeg ikke sidde ved siden af nogen. Det blev så heller ikke på den flyvetur, at jeg skulle møde min kommende mand...


Vi tog til Amalfikysten og det var skønt at tilbringe tid med nogen af mine kusiner og fætre. Og en onkel og en moster. Og grandkusiner.


Pompei var faktisk rigtig interessant! Det kom helt bag på mig, at jeg slet ikke kedede mig, for ærlig talt så interesserer historie og kedelige museer mig ikke specielt meget. Men Pompei var nice. Det er næsten heller ikke muligt at kede sig når to af de yngste fætre og kusiner bliver væk i over en time...


Brylluppet var helt helt utroligt! Vielsen fandt sted på en gammel borg i en middelalderby. Hmm det ser ud til at Al Capones forældre er fra den by - sjovt. Og selve festen fandt sted på det smukkeste slot. Altså det var som at være med i en film - det føltes til tider så surrealistisk. Og jeg fandt ud af, at min fætter er rimelig nice. Selvom der var virkelig mange gæster, så gav han sig tid til at snakke med os alle - også mig, der egentlig slet ikke kender ham.


Kæmpe citroner!


 Lidt blandede billeder: En statue ude foran min ene fætters hotels parkeringsplads (lidt spøjst?), en vildkat og en kunster der lavede smykkeskrin.


 Rimelig uhyggeligt ansigt på vej op af Vesuvio. Først havde jeg bestemt ikke tænkt mig, at tage billede af det for at undgå mareridt, meeen...


Vi gik op på Vesuvio og der dampede rimelig meget derfra. Det var helt sjovt at bestige en vulkan med min islandske familie. Det føltes meget normalt og dagligdags på en måde at vade rundt på lava og snakke islandsk ;) På vej hjem var piloten så venlig at flyve hen over Vesuvio - ret sjovt at se oppefra også.

Arrivederci var uden tvivl turens ord. Jeg havde forberedt mig lidt og lært nogle få italienske gloser, men det eneste ord som alle nåede at lære var arrivederci. Man skulle klart have været der for at forstå det sjove, så tror jeg dropper at forklare det :)

2 kommentarer:

  1. Frábært að sjá Vesúvíus úr lofti! Við Ívan og Fanney litum flissandi hvert á annað þegar við fórum að sjá Línu Langsokk, þar túlkaði ein persónan þetta orð sem: appelsínogpepsí.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og frábært að fá komment! Takk fyrir það :) En þannig að þið fluguð ekki yfir?

      Slet