søndag den 12. juli 2015

Island!

Jeg har slet ikke fået blogget, ligesom jeg regnede med, at jeg ville gøre. Der har bare været så meget at se til og nok at lave siden jeg flyttede. Hvilket er en god ting.

Men jeg er som sagt flyttet til Island og har boet her i snart to måneder. Jeg bor pt. hos min mor og det går langt bedre end jeg regnede med. Det er stort set altid skønt.

Jeg flyttede jo fra Aarhus fordi jeg fik arbejde på Akureyri Backpackers. Jeg kendte intet til stedet, bortset fra, at jeg havde lokket lidt sladder ud af en enkelt islandsk veninde, og ejerne kendte intet til mig, udover det der stod i mit CV. Men det går rigtig godt, og jeg er rigtig glad for arbejdet. Næsten altid i hvert fald.

Akureyri Backpackers er et af de allerhyggeligste caféer i byen. Og bar og restaurant. Og selvfølgelig hostel. Jeg arbejder rigtig meget, men hænger også ofte ud der i min fritid. For eksempel så gik jeg på weekend i torsdags kl. 15 og inden der var gået et døgn, havde jeg allerede været der to gange som gæst.

Jeg arbejder mest i receptionen, men hjælper også til i restauranten og baren når der er behov for det. Det er fedt, at lave så meget forskelligt. Jeg fandt derudover forleden ud af, hvordan vi kan øge vores belægningsprocent på en meget enkel måde. Det var super fedt, endelig at kunne gøre en sådan forskel, grundet min erfaring og uddannelse.

Billederne har godt nok intet at gøre med mit arbejde, men er fra nogen af mine fridage.




2 kommentarer: